O mnie     Blog     Galeria     Media     Prasa     Kontakt     Linki

2017-06-23: Jak zarobić na odwołanym locie

Jak opisywałem w ostatnim wpisie z wycieczki po Słowacji, Węgrzech i Austrii, nasz lot powrotny z Wiednia do Birmingham został odwołany, a nas przebukowano na późniejszy kurs z postojem w Brukseli. Na lotnisku... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Wielka Brytania

2017-05-31: 6 dni w Polsce. Węgiel, piłka nożna i komunia święta.

Pod koniec maja po raz drugi w tym roku odwiedziłem Polskę. Po raz ostatni tak często w rodzinnym kraju byłem w roku 2013, a wcześniej – jeśli pamięć mnie nie myli – w 2008. Jeszcze dla porównania, w poprzednim roku wcale mnie nie było na polskiej ziemi.
Głównym powodem sze... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Polska

2017-05-18: Bomba w Birmingham, paraliż miasta i chichot historii

Gdy szykowałem się do wyjścia z biura w poniedziałek 15 maja, Jack zagadnął mnie: "Wiesz, że pociągi nie jeżdżą?". Oczywiście nie wiedziałem, bo skąd miałem wiedzieć. Początkowo nie mogłem uwierzyć w powód jaki mi podał, ale szybko znalazłem potwierdzenie jego słów w Internecie. Okazało ... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Wielka Brytania

2017-05-01: Trzy kraje. Dzień 9. Powrót do Birmingham.

Sobota 30 kwietnia był naszym ostatnim dniem pobytu w Austrii oraz dniem powrotu do Birmingham. Ale zanim udaliśmy się na wiedeńskie lotnisko odwiedziliśmy, ciągnąc za sobą walizki, słynny kompleks mieszkaniowy Hundertwasser, który swoją nazwę zawdzięcza ekscentrycznemu architektowi o tym samym... CZYTAJ DALEJ

2 komentarzeKategoria: Austria

2017-04-30: Trzy kraje. Dzień 8. Piękny i słoneczny Graz.

Ostatniego pełnego dnia naszej wycieczki wybraliśmy się do Graz głównie ze względu na złą pogodę w Innsbrucku, który – jak nam kilka osób doradziło – jest znacznie ładniejszym i ciekawszym miastem. Ale lepiej zwiedzać w promieniach słońca niż przy padającym deszczu z śniegiem. Za dw... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Austria

2017-04-29: Trzy kraje. Dzień 6 i 7. Deszczowy Wiedeń.

W czwartek i piątek (27-28 kwietnia) prawie ciągle padało. Oczywiście nie powstrzymało to nas od zwiedzania, chociaż zdecydowanie miało pewien wpływ na odbiór Wiednia. Tajemnicą nie jest, że przy słonecznej pogodzie wszystko wygląda znacznie lepiej niż przy szaroburym deszczowej aurze. Trudno s... CZYTAJ DALEJ

2017-04-27: Trzy kraje. Dzień 5. Willkommen in Wien.

W środę 26 kwietnia wreszcie mogliśmy pospać dłużej i nie śpieszyć się na żadne pociągi. Zdecydowaliśmy się wymeldować z hotelu Freddie Next to Mercury o równej godzinie 11-stej i złapać pociąg do Wiednia dopiero o 12:40. Czas pomiędzy spędziliśmy na śniadanioobiedzie w pobliskiej restauracji w... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Austria

2017-04-26: Trzy kraje. Dzień 4. Zamki Trenczyn i Devin.

We wtorek 25 kwietnia znów wstalimy wcześniej pomimo ciągłego niewyspania odkąd rozpoczęliśmy naszą dziewięciodniową podróż. Z jednej strony jest to męczące i chciałoby się odpoczywać w czasie urlopu. Z drugiej natomiast nie po to podróżuje się do innych krajów, żeby leżeć i niewiele zwiedzać. ... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Słowacja

2017-04-25: Trzy kraje. Dzień 3. Piękny Budapeszt.

Kolejnego dnia, w poniedziałek 24 kwietnia, wstaliśmy nieco wcześniej, żeby zdążyć na odjeżdżający o 07:53 pociąg do Budapesztu. Podróż, jak się później dowiedziałem czeskim przewoźnikiem Ceské dráhy, miała nam zająć 2 godziny 42 minuty. Bilet w dwie strony za osobę to koszt zaledwie 17,50 euro... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Węgry

2017-04-24: Trzy kraje. Dzień 2. Dzień dobry, Bratysławo!

Dzień powitał nas słońcem, wiatrem i lekkim chłodem jak na ten moment roku, ale wedle powiedzienia "kwiecień plecień" narzekać nie mogliśmy. Najważniejsze przecież, że nie padało.

Jako, że lubimy chodzić i spacer traktujemy jako najłatwiejszą formę ćwiczeń, po stolicy Słowacji po... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Słowacja

2017-04-23: Trzy kraje. Dzień 1. Lot do Bratysławy.

W sobotę 22-ego kwietnia wieczorem wylecieliśmy na naszą drugą w tym roku wycieczkę. Wcześniej, w marcu, odwiedziliśmy Russelsheim, Brukselę i Częstochowę. Teraz w planie też były trzy kraje: Słowacja, Węgry i Austria. W żadnym z nich jeszcze nie byliśmy.

Charlene wróciła z pracy... CZYTAJ DALEJ

2017-04-20: Jednodniowy wypad do Nottingham

W sobotę 15-tego kwietnia wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do Nottingham, które znane jest przede wszystkim za sprawą osławionego Robina Hooda. Charlene kojarzyła go w zasadzie tylko z filmu z Kevinem Costnerem. Dla mnie to był jeden z bohaterów dzieciństwa. Do tej pory pamiętam, że w cz... CZYTAJ DALEJ

2017-03-24: Tydzień w domu rodzinnym

W Polsce, a przede wszystkim w Częstochowie, byliśmy tydzień. Od 13 do 20 marca. Głównym powodem naszych pierwszych od września 2015 roku odwiedzin były urodziny mojego taty. Nie napiszę które, bo obiecałem nie pisać. Ale mogę zdradzić tylko tyle, że tata jest w tym roku o rok starszy niż rok w... CZYTAJ DALEJ

0 komentarzyKategoria: Polska

2017-03-14: Trzy dni w Brukseli

Do Bruskeli pojechaliśmy niemieckimi kolejami Deutsche Bahn, których nazwa – mówiąc przy okazji – nie jest zbyt oryginalna, bo oznacza "Niemiecki Pociąg". Podróż trwała 2 godz. 43 minuty i kosztowała 90 euro za dwie osoby. Zatrzymaliśmy się tylko na kilka minut w Kolonii i Aachen. ... CZYTAJ DALEJ

5 komentarzyKategoria: Belgia

2017-03-12: Powrót do Niemiec

We czwartek 9 marca wróciliśmy do Niemiec. Na trzy dni. Gdy w kwietniu zeszłego roku przeprowadzaliśmy się do Birmingham kupiłem nam bilet powrotny, bo w dwie strony było taniej niż w jedną. Trzeba było podać konkretną datę, więc podałem 9 marca. Głównie dlatego, że było to już po ostatniej rac... CZYTAJ DALEJ

3 komentarzeKategoria: Niemcy

2017-03-02: Wdrożenia

Jeszcze dwa miesiące wciąż w miarę nowego roku 2017 nie minęły, a ja już dwa razy byłem na służbowych wyjazdach, a w przyszłym tygodniu szykuje mi się kolejny. Wszystkie w Anglii, ale to dobrze, bo kilkugodzinna jazda do Szkocji to tak naprawdę nic przyjemnego, i to pomimo tego, że samochód wyg... CZYTAJ DALEJ

3 komentarzeKategoria: Wielka Brytania

2017-02-23: Pieniądze leżą na ulicy

Odkąd przeprowadziliśmy się do Wielkiej Brytanii nie ma miesiąca w którym jedno z nas, a w zasadzie to oboje, nie znaleźliśmy pieniędzy na ulicy. Rzadko zdarza się tydzień w którym nic nie znajdujemy. Są to oczywiście małe kwoty. Monety o najniższych nominałach. 1, 2, 5 pensów. Trochę rzadziej ... CZYTAJ DALEJ

2 komentarzeKategoria: Wielka Brytania

2017-02-13: Karta rezydenta

W piątek, po prawie dziewięciu miesiącach życia w Wielkiej Brytanii i grubo ponad sześciu miesiącach od złożenia aplikacji, Charlene nareszcie otrzymała brytyjską kartę rezydenta, która gwarantuje jej pięcioletni pobyt na Wyspach.

Oczywiście jest mały haczyk, bo jej karta rezyden... CZYTAJ DALEJ

15 komentarzyKategoria: Wielka Brytania

2017-02-02: Krótka wycieczka do Lichfield City

Zasiedzieliśmy się w domu ostatnio. Od jedenastu tygodni nigdzie nie pojechaliśmy. Głównym powodem była zła pogoda, a po części też praca Charlene oraz moje wyjazdy na wdrożenia. W zeszłą sobotę postanowiliśmy znów ruszyć się gdzieś i zobaczyć coś nowego. Wybór padł na pobliskie Lichfield City.... CZYTAJ DALEJ

2017-01-25: Szejk ze śniegiem, czyli postępy Szarliny w nauce polskiego

Odkąd przeprowadziliśmy się z Niemiec do Wielkiej Brytanii, Charlene robi małe, ale stałe postępy w nauce języka polskiego. Zauważyłem to już nie tylko ja, ale też moi rodzice z którymi mniej więcej trzy razy w tygodniu rozmawiamy przez Skype'a. Najciekawsze jest w tym wszystkim, że Charlene ni... CZYTAJ DALEJ

5 komentarzyKategoria: Wielka Brytania

STRONA 1 z 54

NASTEPNA STRONA || OSTATNIA STRONA

Masz konto na Facebooku?
Kliknij LUBIE TO!

WYSZUKAJ:

NAJNOWSZE KOMENTARZE:

konzi:Michał, już napisałem i dostałem rekompensatę. Nie miałem je... CZYTAJ DALEJ

Michał:Konrad postaraj sie napisac reklamacje do linii lotniczych. ... CZYTAJ DALEJ

konzi:Jeśli myślisz, że w Polsce "każdy robi co chce", to proponuj... CZYTAJ DALEJ

rp:Co jest dziwnego w tych przepisach? Dziwne jest raczej to... CZYTAJ DALEJ

konzi:Zgadzam się z pierwszą cześcią, że jest to praca normalna i ... CZYTAJ DALEJ

Zenek:Praca w McDonald's to po prostu praca, normalna i odpowiedzi... CZYTAJ DALEJ

konzi:Nie wiedziałem! Dzięki za informację. Teraz wszystko mi się ... CZYTAJ DALEJ

marta:hej, to ma związek z tym że Anglicy są przesądni i wierzą że... CZYTAJ DALEJ

Puuet:Dzieki za skomentowanie. Wiekszosc krajow odwiedzam w cel... CZYTAJ DALEJ

konzi:Ja raczej już się przyzwyczaiłem do widoku ludzi z różnych k... CZYTAJ DALEJ

KATEGORIE:

| Polska || Indie || Podsumowanie roku || Wielka Brytania || Tajlandia || Bangladesz || Dania || Szwecja || Norwegia || Holandia || Hinduizm || Laos || Wietnam || Kambodża || Motorem po Tajlandii || Filipiny || Jedzenie na Filipinach || Owoce świata || Blogi Podróżnicze || Bieganie || Slub || Całka || Rocznica || Sława || Filipińskie Dziwadła || Historia Filipin || Niemcy || Francja || Belgia || Słowacja || Węgry || Austria |