O mnie     Blog     Galeria     Media     Prasa     Kontakt     Linki

2017-04-27: Trzy kraje. Dzień 5. Willkommen in Wien.

W środę 26 kwietnia wreszcie mogliśmy pospać dłużej i nie śpieszyć się na żadne pociągi. Zdecydowaliśmy się wymeldować z hotelu Freddie Next to Mercury o równej godzinie 11-stej i złapać pociąg do Wiednia dopiero o 12:40. Czas pomiędzy spędziliśmy na śniadanioobiedzie w pobliskiej restauracji wietnamskiej.

Bilet kolejowy w jedną stronę z Bratysławy do Wiednia to koszt 15 euro. Pociąg był raczej nowszej generacji, ale nie wyróżniał się szczególnie. Podróż trwała niewiele ponad godzinę. Tak samo jak podczas przejazdu pomiędzy Słowacją a Węgrami (i odwrotnie) oraz Niemcami a Belgią miesiąc wcześniej, tutaj też nikt nie raczył sprawdzić naszych dokumentów. Ważny bilet był wystarczający. Z jednej strony nie dziwię się, bo przecież wszystkie te kraje są w strefie Szengen, ale z drugiej ukazuje to jak łatwo ktokolwiek może się przemieszczać po Unii Europejskiej.

Różnica pomiędzy stacją kolejową w Bratysławie i Wiedniu jest kolosalna. Jest jak podróż wehikułem czasu, gdy z lat 80-tych (a być może też wcześniejszych) poprzedniego wieku przenosimy się o 30-40 lat w przyszłość do drugiej dekady XXI. Przypomina mi się moja pierwsza podróż zagraniczna, gdy z rodzicami pojechaliśmy chyba w 1988 roku do Berlina. Weszliśmy do jakiegoś supermarketu. O jeju! Ja wtedy jeszcze nigdy nie byłem w takim miejscu z taką dużą ilością jedzenia, kolorowych opakowań produktów, pełnych półek, wózków na zakupy, kolorowych gazet. O istnieniu wózków na zakupy to ja nawet nie wiedziałem wtedy. Z całej wycieczki ten supermarket to była jedna z trzech rzeczy, które najlepiej zapamiętałem. Poczułem się więc trochę tak, jak w tym '88.

Ze głównej stacji kolejowej podjechaliśy w okolice naszego hotelu tramwajem, który przez kilka pierwszych przystanków był metrem, bo jechaliśmy podziemnym tunelem. Jazda tramwajem jest fajna tylko wtedy, gdy można oglądać widoki za oknem. Prawdziwe metro jest natomiast nudne, ale przynajmniej szybko jedzie. Tramwaj podziemny jest połączeniem negatywnych aspektów obu: nudny i nie wystarczająco szybki.

Po zameldowaniu się w hotelu ruszyliśmy z buta w kierunku Schloss Schönbrunn. Zanim jednak przejdę do zamku, słów kilka o hotelu. Jeden mały pokój, mniejszy od sypialni, którą mieliśmy w Bratysławie. Własna, bardzo mała łazienka. Cena o €21 wyższa niż ta w Bratysławie (€ 56 przeciw €35).

Pałac Schönbrunn będący w przeszłości letnią rezydencją królewskiej rodziny Habsburgów jest absolutnie miejscem wartym zobaczenia. Co ważne, jeśli nie jesteśmy zainteresowani wejściem do środka, to zwiedzanie parku oraz placu przed pałacem jest całkowicie za darmo.

To, co widzimy z ulicy oraz placu jest dopiero wstępem, bo najlepsze czeka nas za zamkiem.

Kilkaset metrów dalej, na wzgórzu, znajduje się Gloriette.

Ze wzgórza rozciąga się piękny widok na pałac oraz część Wiednia.

Pałąc zbudowano na przełomie XVII i XVIII wieku. Posiada 1440 pokoi, ale tylko 40 z nich jest dostępnych dla publiczności, chociaż tylko 26 z nich można odwiedzić.

Po długim pobycie dookoła Schönbrunn wróciliśmy do hotelu, gdy zrobiło się już chłodniej, aby przygotować się na pierwszy pełny dzień zwiedzania Wiednia.

CIEKAWY TEKST? PODZIEL SIE NIM Z INNYMI!